[Combat Mission Black Sea] - Hilo Oficial

II Guerra mundial: CMBN CMFI CMRT CMFB
Guerra moderna:CMSF CMBS
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Haplo_Patryn
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Haplo_Patryn »

Pues hay que mirar de cambiar eso, ya pensaré en algo :)
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Franagan
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Franagan »

De todas formas lo que ocurre es que el CMBS realmente lo han bordado. Yo ya tenía todos los CM2 cuando lo compré, incluido el Red Thunder, y me encantan, pero el BS me dejó :shock:
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Gonzalo
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Gonzalo »

Si, lo cierto es que se sale :Ok:
Djiaux
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Djiaux »

Yo lo que no se es como han podido tardar tanto en sacarlo.

WW3 por fin! Si esque además ya lo tenían casi todo hecho con los CMSF! Se podrían haber estirado y haber sacado uno de URRSS contra OTAN en 1980, podrían haberse inventado un escenario o haber tirado la casa por la ventana y haberlo hecho lo más real posible con los T-72 avanzando en manadas por Fulda.

Igual es que no les interesa un escenario donde los USA no estén hipervitaminados y supermineralizados : ).
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Gonzalo
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Gonzalo »

Bueno bueno pero un escenario asi ya se puede editar :P
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Von Patoso
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Von Patoso »

Ahora mismo estoy en el campo, jugando con un ordenador viejo al CMSF. La verdad es que no hay color con respecto al CMBS. Lo que más ha cantado es el tema de los vehículos y los paseos absurdos que se dan de vez en cuando. Pero bueno, a mi el CMSF siempre me gustó, aunque tuviera sus fallos. Claro que lo divertido es jugar con el bando rojo...

Con respecto al CMBS y su campaña rusa, pues ya me jugué la segunda batalla. Menos quejas por mi parte ya que al menos el ejército ruso es básicamente regular. Muchas unidades regulares, algunas veteranas y algunas green. Me sigue pareciendo absurdo poner a un ejército ruso que invada Ucrania con esas calidades, pero al menos se puede jugar. Los mapas y los escenarios muy buenos de momento.

Yo creo que el problema que ha habido con el CM de WW2 es el follón que han montado con las versiones y las incompatibilidades entre ellas. Ahora mismo estoy jugando la campaña de Normandía con Tiopepe y demás y tenemos que estar en la 1.11 (creo) que es la que tenemos en común. Tengo versiones más modernas para instalar, pero no me apetece hacer una segunda instalación y si quiero jugar no puedo instalármelas. El ir sacando a la venta distintas versiones incompatibles entre si creo que ha fragmentado a los jugadores y por eso no ha tenido el éxito que debería...
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Djiaux
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Djiaux »

Yo creo que se han vuelto monos con sacar pasta, sacan actualizaciones para sus juegos que dejan incompatibles las nuevas versiones con las viejas, lo cual no pasa nada excepto que las actualizaciones esas son de pago, con lo cual un juego (CMBN) se vuelve 3 juegos con diferencias minimas, la comunidad se fragmenta hay gente que ha comprado el juego y de repente tiene a mucha menos gente con la que jugar.

Como políticas son ridículas, es como el tener todos sus juegos muy caros siempre. Me da igual que sean muy buenos, no me voy a comprar el CMBN por los 40 pavos que sigue valiendo, hace ya 4 años que salió y para eso me compro uno que tenga un escenario que sí me guste muchísimo. Además he de pensar que tal vez me vea forzado a comprar algún modulo o actualización y no puedo hacer eso con dos juegos si no quiero dejarme un pastizal.

Ellos sabrán, son una compañía con manías muy raras y gente muy pagada de sí misma. Al menos la calidad de sus juegos sigue siendo muy alta, eso los salva, tienen políticas con las que se cargan su comunidad de jugadores pero siguen haciendo grandes juegos con los que volverlos a atraer con algún título algún día. Yo por de pronto he vuelto para el CMBS y el CMRT, me compraría los CMBN, CMFI, CMA encantado porque estos juegos me gustan, pero por ese pastizal? Dejemoslo estar.
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Erwin
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Erwin »

Me lo acabo de comprar e instalar.

Probé la Demo y me gustó mucho.

He visto que el juego tiene la opción de jugar partidas de Tcp por turnos ¿Alguien quiere probar un escenario pequeño esta noche sobre las 22?

Si funciona bien el Tcp por turnos puede ser la vuelta de los Tcperos al poder. :babas:

Edit: Acabo de ver que el CM Red Thunder también tiene la opción ¿Alguien los ha probado o los quiere probar?

Edit2: El problema es que no tiene rebobinado de video pero jugando con pocas unidades una Quick Battle puede resultar ¿Alguien se anima?
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Ronin »

Cuanto dura una partida?, si es corta dame un toque en Steam
¡¡¡Cuanto echamos de menos el esplendor de Al-Andalus!!!

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Haplo_Patryn
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Haplo_Patryn »

Una pasa el juego. Jodido, eso sí. Vamos, es un CM de los de siempre pero guerra moderna. No es tan fácil como pensaba jugar de americano, tengo que aprender mucho sobre vehículos y guerra moderna.
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Erwin
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Erwin »

Estoy jugando la campaña de los Americanos. He hecho el primer escenario y he obtenido un empate.
Spoiler:
De los 2 objetivos he conseguido tomar el cruce Falcon pero no he conseguido tomar los Edificios y me parece muy difícil con las tropas que tienes y las que tiene metidas en los edificios del Gobierno los Rusos.

Me está gustando mucho y para ser el primer escenario que hago estoy contento. He visto el segundo y tiene pinta de chungo también.
Un Saludo
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Djiaux »

Es un grrrrrraaaaan escenario
Spoiler:
Te lleva a la nueva realidad 'eres americanos y molas a más no poder, pero ojo que te pueden romper la crisma rápidamente', te desespera 'pero como puede haber tantísimos joder?' y te hace putadas mil 'vale, ya estoy en la colina y... oh, mierda, tanques rusos al otro lado... oh joder, suben por este también mierdamierdamierda'.

Además te permite molar a placer porque el enemigo no tiene apoyo aereo ni antiaereo y con tus UAVs, artillería de precisión y helicópteros puedes hacer muchísimo trabajo.


A mí en un momento dado todo el mundo se me puso a pitar, laser warning, pensé que mierda y que un helicóptero enemigo estaba rondandome, lo oía pasar, el pánico porque fué justo cuando avanzaban los tanques rusos y de repente BAOUM, un coche ruso que estaba KO revienta.... ein? era mi propio helicóptero que se había confundido de colina... hijo de la gran....

Yo tuve una victoria total, creo que el truco es tener a tu gente siempre muy bien cubierta y machacar con calma (la táctica básica de los americanos en esta serie, vaya). Cuando quedaban 27 minutos aún no había tomado casi ningún objetivo y creí que estarían petados de infantería y me iban a joder.... pero no, los rusos se lanzan en asalto hurrah a por tí, si los vas matando tal cual llegan y en grupos asequibles se acaban rindiendo porque no guardan nada, todo te lo lanzan.

Tuve unos 14 infantes muertos, un bradley KO, otro con los TOW jodidos y dos, DOS Abrams con el cañón roto : (
A efectos prácticos me jodieron mucho más de lo que refelja mi resultado.
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Von Patoso
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Von Patoso »

Pues ya me acabé la tercera batalla de la campaña rusa: el cruce del Dnieper. Se trata de cruzar el río con los BMP-3 (son anfibios). Es bastante estresante porque si te disparan mientras estás en el agua... al fondo con todo lo que lleves dentro. Y el río es grande, pero grande, grande...Y claro al cruzar el río hay más sorpresas.

Ya estoy con la cuarta batalla, ya contra los useños. Menos mal que de momento solo llevan Stryker y esos se pueden destruir. Cuando estén los Bradley y los Abrams ya empezaré a soltar maldiciones...
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Haplo_Patryn »

Parche 1.03 a punto de llegar.

Hey guys,

We are about to enter final candidate testing phase for Patch 1.03 for Combat Mission: Black Sea.

Some of you may be wondering: "what happened to patch v1.02?!" ;) We've decided to call the Black Sea demo's engine version v1.02, and thus this moves the upcoming patch to v1.03. So you guys will move from v1.01 to v1.03. (and yes, v1.03 contains everything from v1.02, all of which is detailed below)

Here's a look at what the patch will contain. This is a close-to-final change list. Everyone please thank the beta testers for their unceasing diligence in rooting out problems and reporting them, and my thanks to the players for the continued feedback on Black Sea!

INFANTRY WEAPONS:

* Makarov pistol ammunition is now listed as "9mm".
* RPG-7 rounds now self-detonate at a distance of 920 meters.
* The dismounted AT-14 Kornet can now be fired from inside buildings, albeit with a suppression penalty.
* The M25 CDTE is now better at estimating range, allowing it to more accurately airburst rounds over walls.
* Under barrel rifle grenade launcher (M320, GP-25, GP-30) grenadiers are now better at "dialing in" the range to target, allowing them to fire more accurately adjust range after firing successive grenades at the target.
* FIXED: Incorrect muzzle flash for SVD and PSR rifles.
* FIXED: Problems with max detection range of some US Army infantry thermal weapon sights.
* FIXED: Javelin missile would appear a meter to the right of the tube when the launcher was facing a specific cardinal direction.
* FIXED: Tripod-mounted M240L machineguns had to pause firing every 50 rounds, as opposed to every 200 rounds.

VEHICLE WEAPONS:

* Previously overly restricted BM Oplot AAMG should now be able to fire over most of the frontal arc of the vehicle.
* BMP-2M and BTR-82A now use the same modernized 30mm APFSDS ammunition as the BMP-3M.
* US now uses only HEDP grenades for Mk.19 grenade launcher. HE grenades have been removed.
* Russian 12.7mm ammo is now AP-I, instead of AP.
* Vehicle airburst rounds are now better at estimating range, allowing them to more accurately airburst rounds over walls.
* FIXED: Humvee-mounted US Army .50 caliber machineguns were using Mk. 211 ammunition instead of AP-I.
* FIXED: T-72 rotating cupola with attached AAMG failing to rotate and use the MG.
* FIXED: Rare issue that could cause ATGMs from a vehicle to consistently swerve off course.
* FIXED: Vehicles firing a direct trajectory gun (such as APFSDS ammo) at the same elevation as the target were occasionally hitting the target's top armor or hull deck.

VEHICLE PROTECTION:

* All T-90 variants have increased hull side protection.
* All T-90 variants have slightly increased front hull armor protection.
* BM Oplot lower front hull armor protection was slightly reduced.
* The T-90AM now simulates 10 main gun rounds being protected in a turret bustle with blow out panels. In effect this will make the T-90AM somewhat less prone than the T-90A and T-72 to catastrophic explosions after being penetrated.
* The single layer of Abrams turret side ERA (M32 scutum ERA tiles) is now less effective against tandem HEAT warheads.
* Duplet ERA on BM Oplot tanks is now more effective against tandem HEAT warheads.
* FIXED: ERA on a few vehicles occasionally not functioning properly.
* FIXED: Some rare issues with T-72B3, T-90AM, and BM Oplot armor protection.
* FIXED: Occasional issue where a tank's frontal hit location would be reported incorrectly.
* FIXED: Issues with smoke grenade launchers for some Russian vehicles, causing them to form insufficient smoke screens to their front.
* FIXED: Shtora deploying smoke grenades twice in a row.

FIRE SUPPORT:

* The flight path of Air-to-Surface Missiles (ASMs) such as the Hellfire now have a steeper attack angle, removing their vulnerability to active protection systems and making them less likely to hit terrain obstacles.
* Krasnopol precision artillery round accuracy has been slightly increased, while Excalibur accuracy has been slightly reduced.
* Electronic Warfare settings of Medium or higher will no longer prevent laser-guided precision artillery missions from happening. These missions will continue to suffer the usual delivery time penalties due to communications interference.
* AAA fire (such as the cannon fire from Tunguskas) can now be seen in the sky by the enemy when they are fired at aircraft. This matches the current behavior of SAMs.

UNIT BEHAVIOR:

* Troops will now "Cower" less readily after being shot at if they are in a low suppression state.
* Small arms fire and ricochets from friendly units will no longer cause units using the Hunt command to stop moving.
* Units are better at targeting the exposed portions of a hulldown vehicle.
* Units with handheld AT weapons are more willing to attack APS-equipped vehicles on their own without needing an explicit Target command.
* IFVs (such as BMPs or Bradleys) are now better at choosing the optimal weapon system for engaging enemy IFVs. In most cases this means that they will favor immediate use of autocannons over ATGMs.
* FIXED: Vehicles with a dismounting vehicle commander (such as a BMP's squad leader who also doubles as a vehicle commander) not getting the proper benefit of having a trained crew commander when the leader was in the vehicle.
* FIXED: Passengers in the bed of a M1152 Humvee not recognized as valid small arms targets.
* FIXED: Infantry on the move that had their next waypoint adjusted would sometimes turn around and run back to the last waypoint before continuing with their orders.

QUICK BATTLES:

* All vehicles equipped with Active Protection Systems (APS) now also cost Rarity points in Quick Battles, which under normal settings will further limit the amount that can be purchased.
* A variety of IFVs and APCs with advanced sensor and defensive systems now cost more points in relation to older vehicles with less sophisticated equipment (such as thermals and night vision).
* Russian vehicles equipped with APS now cost less points in Quick Battles, bringing the cost of APS in line with equivalent US Army systems.
* T-90AM now costs more points in Quick Battles relative to the T-90A.
* Most infantry units now cost less points in Quick Battles.
* FIXED: Attacker Electronic Warfare setting in Quick Battles would apply to both sides.

ARTWORK:

* US Soldiers now visually carry their pistols in thigh drop holsters. (this was previously slated for release, but due to animation issues the implementation had to be pushed off until a patch)
* Russian and Ukrainian rifle grenadiers equipped with GP-25 and GP-30 grenade launchers now use a unique hand grip animation.
* More vehicles and weapons have normal maps.
* Numerous tweaks to vehicle 3D models.
* Russian night vision goggles are now worn over the left eye.
* FIXED: Some black textures: gear stowed in back of UAZ 469 appearing as black, M1152 steering wheel, Igla-S missile, and occasionally Ukrainian tanker helmets.
* FIXED: Some buildings in a small number of maps had an invisible second floor.

MISC:

* Removed laser designator from Russian recon squads.
* Amphibious capability for a vehicle is now noted with text in the Vehicle Info Panel.
* Micro UAVs will no longer make a large explosion when they crash.
* BM Oplot tank is now equipped with TIUS-NM navigation support system.
* FIXED: Various crashes.
* FIXED: Elevation changes improperly calculated in some maps under specific circumstances.
* FIXED: A variety of bugs caused by vehicles moving onto or under bridges.
* FIXED: An independent house had a couple windows that could not be seen through.
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Von Patoso
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Re: Black Sea Alpha

Mensaje por Von Patoso »

Haplo_Patryn escribió:Parche 1.03 a punto de llegar.

VEHICLE PROTECTION:

* All T-90 variants have increased hull side protection.
* All T-90 variants have slightly increased front hull armor protection.
* BM Oplot lower front hull armor protection was slightly reduced.
* The T-90AM now simulates 10 main gun rounds being protected in a turret bustle with blow out panels. In effect this will make the T-90AM somewhat less prone than the T-90A and T-72 to catastrophic explosions after being penetrated.
* The single layer of Abrams turret side ERA (M32 scutum ERA tiles) is now less effective against tandem HEAT warheads.
* Duplet ERA on BM Oplot tanks is now more effective against tandem HEAT warheads.
* FIXED: ERA on a few vehicles occasionally not functioning properly.
* FIXED: Some rare issues with T-72B3, T-90AM, and BM Oplot armor protection.
* FIXED: Occasional issue where a tank's frontal hit location would be reported incorrectly.
* FIXED: Issues with smoke grenade launchers for some Russian vehicles, causing them to form insufficient smoke screens to their front.
* FIXED: Shtora deploying smoke grenades twice in a row.
Bienvenidos sean los parches, sobre todo si no son versiones nuevas en las que hay que pagar :aplauso: :aplauso:

No se si esperar al parche, que me toca enfrentarme a Abrams y Bradleys. Eso de que los T-90 tengan un poco más de protección y que los Abrams tengan un poco menos suena muy bien para los pro-rusos como yo...
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