Nuevos parches de AGEod

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Yurtoman
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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por Yurtoman »

Arsan escribió:Hola!

Gracias a todos!
Ayer me di de alta y me instalé el Steam por primera vez para meter la clave steam del AJE que nos dieron a los que lo teníamos de FX y ando de paleto total :mrgreen:
Le puse el fix ese y no protestó, pero no sabía si de vez en cuando chequeaba los juegos para detectar modificaciones o no...
Lo de sacar un acceso directo al exe normal del juego para iniciarlo desde ahi en lugar de a través de Steam me parece una buena opción :Ok:
La verdad es que la posibilidad de tener toda la serie AJE en una sola instalación en lugar de en tres separadas como hasta ahora esta muy bien :aplauso:

Saludos!

PS: Ayer fue un día de fuertes emociones informáticas: actualicé a Windows 10, me di de alta en Steam... y de momento no se ha roto nada! sorprendido me hallo! :mrgreen:
Enhorabuena por ese día tan completo Arsan, a mi me vas a tener que echar una toga con la activación de AJE en Steam porque no tengo ni pajolera. Por cierto, qué nick tienes en Steam?, añádeme, tengo el mismo que aquí.

Saludos.
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Arsan
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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por Arsan »

Todavía no he llegado a eso de añadir amigos... vamos poco a poco... :wink: A ver si aprendo y te busco :Ok:
Allí soy arsangar, porque había ya como 40 arsanes :cry:

Lo de añadir el AJE no me costó mucho... lo hice desde la aplicación de steam, creo que en algo parecido a "Añadir Juego de Steam" o algo así.
Le metes la clave que te dieron y te lo reconoce y lo añade a tu biblioteca. Si tienes otros de la serie AJE de Matrix, en la web de Slitherine entrando en tu perfil (si estás dado de alta allí) puedes solicitar las claves de Steam de estos juegos (y cualquier otro de la casa que esté en Steam) y luego añadirlos como el AJE. Así puedes instalarlos todos juntitos en una instalación única.

Saludos
picaron
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WON Public beta patch 1.02 , February 4th version

Mensaje por picaron »

Ha salido un nuevo parche beta

Public beta patch 1.02 , February 4th version

Lo podéis descargar en este enlace

http://www.ageod-forum.com/showthread.p ... version-lt

Lo que contiene


The patch allows you to continue an ongoing game, but you'll miss some new events and graphics.

And the readme:

February 4th

Diplomacy
prohibited DOW: target is a minor allied to a major, and this major has a peace in effect with us
True defensive treaty: Major nation <A> gets a CB against another enemy major nation <B>, if in a def treaty with ally major <C> being attacked by <B>

General gameplay
Minimum chance to hit for an element is now 7% (was 10%)
Can now build depots in allied territory

Grand campaign balancing and events
* Changed all naval FM options (not showing before, now showing in Military options)
* Fixed Boulogne Harbor exit points
* Fixed missing events images
* Changed Turkish leaders abilities (thanks Ace)
* Fixed various missing events and option texts
= Added a condition on relationship for the 'Napoleon's letter' option.
= RGD renewals reviewed and corrected
= Tilsit Peace options corrected
= AI interests adjusted to reduce wandering units [SPA, RUS, TUR, PRU]


January 19th

Diplomacy
You no longuer gets a free +1 warscore per turn when fighting a minor nation (was up to 10).
You no longuer gets a CB against satellites nations.
Creation of Duchy of Warsaw won't move French units outside the duchy.

General gameplay
Army auto-renaming to keep Napoleon at head of 'Grande Armée' should work in all case now.

What if options
Added a condition on relationship for the 'Napoleon's letter' option.

Grand campaign balancing and events
* Improved Peace of Pressburg event that should no longer untrigger in case of unsuspected changes during negotiations
* Fixed an issue with HRE Dissolution event that sometimes caused it not to trigger
* Changed $ to WSU option (reduced/improved to 500$ for 20 WSU)
* Fixed scripting bugs in British and Spanish events that killed all their units on map
* Improved AI scripts on taking of National Modifers options (now much more active)
* Improved AI scripts on wandering units
* Fixed some missing or erroneous texts + Spanish translation added

January 13th

Engine improvements and fixes
AI
Minor nations won't go outside their home territory, unless under direct control by a major nation.
AI should concentrate forces more often. Work in progress!
Allied AIs will be much less prone to wander in others allied territories, if there is no threat there.
Lone leaders will much more rarely go on tourist tour, and if they do it should be quick!

Interface
when using ally requests window, you can now see the value the AI gives to regions in the region tooltip.
Revised how units are sorted and displayed in the unit panel, at the bottom of the interface.

Diplomacy
Liberating a nation will make them your ally (or if France/Great Britain, part of your Alliance or Coalition)
Minor nations should reply more often to requests. (They could have been 'dormant' if at peace, before).

Strait and passing fire
Forts will now fire only on ships passing in "designated regions".
All rivers and "estuaries", Dardanelles/Bosphore, and Neva Mouth are "designated"
There is also some chance that passing ships will evade fort fire. You will see a message if this occurs.
Gibraltar will no longer fire at the straits! Ships passing in Coastal Waters will no longer be fired upon!

Grand campaign balances and fixes
* Revised (and slightly reduced) cost in WSU and made balance between different units (arty and ships are proportionals)
* Improved WSU production for most nations (+added some production sites)
* Added an option to buy WSU (100) in exchange of Money (1000)
* Fixed movement cost in Alpine terrain that were erroneous
* Added more explanations in the tooltips for NM choices (options)
* Revised new France satellite nations crations to avoid ejection of French allies upon creation.
* Changed some naval OOB (Spanish Cartagena squadron, Russian caspian fleet)

* Fixed some more issues and territory transfers in Pressburg peace
* Fixed missing strings as per Forum remarks

* Revised initial 1805 Force Pools (to remove units otherwise created by options)

* Revised some RGD's renewal (you no longer get RGD's if you don't have the corresponding national modifiers)
* Added an event that will allow GBR to negotiate peace with France after London has fallen (generic peace via the diplomatic engine, a more specific peace treaty will be designed for a future patch after forum discussions are complete on the matter)


January 5th

Grand Campaigns
Changed all SOL and warships to shoot at a lower range, added some better protection on some ships , added 10% capture chance on SOL ships
Fixed errors in leaders titles
More Spanish Ulcer events (Entrevue de Bayonne, French Spain)
Fixed some issues with Pressburg peace (thks Vicberg)
Revised Options (Military and Econmic) to lower to 10% of initial value the coast in WSU (current bottleneck), plus added greater AI chance to select them
Fixed missing strings (Saxony changes sides 1806) and various recent forum remarks

Diplomacy
Formed nations don't propose new treaties
fixed a bug in exp forces creating issue in diplomacy

AI
Several smaller improvements in AI scripts for the campaigns, while waiting for deeper changes. Need a restart.


December 21st


Events
Improved Spanish Ulcer events
Fixed buggy event on leaders

Decisions
Fix to the siege works decision

December 19th

Diplomacy
Fixed an issue in defensive treaty not added properly
When making peace, you'll always get a passage right and supply right treaty for 24 turns.
Countries without owned regions don't DOW anyone. There is a limit to stupidity.
Expeditionary forces and fleets can be aborted if there is no common foe.

Map
The weird zoo with flying whales and swimming camels has been removed. This entry is part of the contest of 'strangest patch note in a video game' for year 2015.

Engine
Color-coding: If you don't want the engine to use faction main color in tooltip, edit the text file NGC\settings\userinterface.opt, there is an entry named inoCommonTTColor:
Set the value to 1, like here: inoCommonTTColor = 1

AI
AI will be much less prone to sent stacks without frontline units in non controlled territories

Interface & additional graphics
Can type space when renaming a game. Can close same window with <enter> key
Further refined 'play the anthem' logic on load game and new turn jingle
You'll always see all 7 major nations (Ottomans included even if technically they are a disorganized major) in objectives screen.
Added Missing Bocage graphics
Fixed Neapolitans missing units images
Added graphics on map for the key structures so players can identify important locations + added tooltips (need new campaign)

Campaign setups and historical events
(several fixes done by Vicberg) - if an event has not happened, the patch will updated it, otherwise you need to start a new game.

Pressburg peace further improved
Hannover can now be fully annexed by France. Will impact negatively relationships with Prussia and a few German minor states.
Firenze/Tuscany can now be fully annexed by France. Will impact negatively relationships with Austria, Spain and a few Italian minor states.
Papacy can now be fully annexed by France. Will impact negatively (and severely) relationships with Austria, Spain and a Sicily kingdom.
Several fixes on events (like HRE or Kingdom of Holland)
Fixes to Tilsit Treaty
Added specific "leader" (the rock) and defensive unit for Gibraltar fortress
Added Czar Paul I (for potential variant)
Revised 1805 campaign OOB and cities (a few added) + Hannover occupied in 1805 (since Atlenburg Convention of 1803 it is under French occupation)
Beefed up significantly Gibraltar defenses (and terrain is now alpine, making Assaults more difficults)
Improve Invasion of Russia events (including beefed up AI)
Improved Flavor events adding new armies to nations during campaign

Units and battle balancing
Changed all Arty models to decrease Damage inflicted through fire and Assault
Changed all Guards models which were 500% better than regulars in Assault hits. Now more inline with reality (120 à 150% max)
Reduced the CbtHit chance to 125/50 (was 400/80 before for fire/assault) in gamelogic
Revised all structures setup for GC to better balance locations and dispersion, as well as mix


A... jugar y divertirse

Posteriormente han salido otros dos parches 17 de febrero y 9 de marzo, son parches betas, parece que el próximo será el oficial.... el enlace es el mismo de más arriba.

El día 11 de marzo salió otro parche public beta, el enlace es el mismo que el arriba indicado.
Última edición por picaron el 12 Mar 2016, 03:43, editado 3 veces en total.
"La historia es, ciertamente un debate sin final" profesor Pieter Geyl en su estudio sobre Napoleón.
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TYW patch 1.02RC available NOW!

Mensaje por picaron »

TYW patch 1.02RC available NOW!

Fecha: 11 de marzo de 2016


Un nuevo parche. el enlace

http://www.ageod-forum.com/showthread.p ... post371028

Lo que contiene

Dear players,

The new patch 1.02RC is now available here.
This patch includes previous 1.01RC Patch so you just need to install this if you have no patch installed.
It will also work if you just install it over the 1.01RC patch.

If you find any issue, please report as usual.

http://slitherine.com/files/AGEOD/Pa...W_1.02_RC1.rar

TYW Patch 1.02RC
Summary of changes

RGD
----
Added two new RGD: Plunder and Improve fortif.
RGD Raid now needs <50% loyalty.
Fixed RGD for Bethlen Gabor Advanced negotiations. Now if succesful it is removed from game the RGD.


Events:
--------
Changed events concerning LIGA Forcepool in 1620.
Added event of diseases during Sieges for both sides.
Better tunned the Mantua war event.

Options
--------
Added Hire Colonel Option to The Danish Phase Scenario.

Gameplay
----------
Added autogarrisons for the Protestants in Bohemia, Lusatia, Moravia and Silesia.
Revised income from Regions and Countries for both sides.
Revised foreign help for Catholics in TYW and Swedish Intervention.
Reduced the cost for Protestant Artillery.
Buy Arms option now can be played twice per year.
Revised productions of sites, more balanced for first years.
Some changes in Protestant Forcepool until 1622.
Now we can see a bit more losses on battle.
Supplies: some small changes here to make life a bit easier.


Issues
------
Some Kyphausen regiments are now unfixed in the Danish deployment during the Great Campaign.
Fixed Danish surrender, there were an issue with some regions to became blocked.
Fixed an issue on event for Koeln High Diplomacy
Fixed Issue in Yearly decissions event, now Protestant receive RGD for influencing Sweden and make possible its intervention if loyalty is low.
Fixed an issue with the removal of Wallenstein.
F9 screen with the strategic map issue fixed.
Fixed issue with Hamburg and Luneburg garrisons in Danish setup.
Gregory XV options fixed.


AI
------
Improved AI for Protestants after Bohemian Crushed Rebellion Event.
Improved Protestant AI for Brunswick and G.Frederick setup.
Improved AI behaviour during winter months. Now she can look for a city to pass the winter months if she has supply problems.


Graphics
----------
Fixed HRE flag for Polish cossacks
Fixed flag for croats in F1.
Fixed issue with HRE garrisons.

Others:
---------
Lunebeck is now called Luneburg

Sounds:
---------
New end of turn sound.

Enjoy!!
Miguel (TYW, HQ designer).


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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por Anzacc »

Muchas gracias Picarón por el aviso, y muchas gracias tambien a Leibstandarte por seguir mejorando este magnífico juego.


Saludos.
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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por MiguelHQ »

Parece que esta habiendo algun problema con eel parche. tengo que revisar que pasa. Se ha reportado en el foro de ageod un problema con una rgd.Y con compra de tropas imperiales.
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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por MiguelHQ »

Tras reinstalar yo no veo que nada falle, no se porque a algunos les falla.
Lo que no funcionan son las antiguas partidas. Y un pequeño error con dos RGD que no es nada importante (aunque lo corregiré claro).

Alguien que tenga el parche y le vaya todo bien puede comentarlo? porque no entiendo que a mi me funcione y a otros les de esos casques :?
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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por xtraviz »

A mí me dan los mismos problemas que comentan en el foro AGeod.

Crash al iniciar como Imperial la Intervención sueca (Main Log por si sirve de algo)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/298 ... %20log.txt

No salen reemplazos de infantería:
Imagen

Posible duplicación de Decisión Provincial (cosita menor, pero por ayudar a afinarlo)
Imagen

No se corresponden los iconos de unidades en campaña con el contenido. Por ejemplo, arcabuceros a caballo sale el icono de artilleria:
Imagen

La infantería como caballería pesada:
Imagen

Es como si estuvieran enlazados con un paso distinto. Es decir, como si estuvieran coordinados en la lista seguida en un pequeño salto. Me apuesto a que es una cosa así.

Y ya puesto, te pongo un par de detalles:
Al instalar el patch, me sale un directorio llamado Treinta Años o algo así, mientras que el original se llama TYW, lo que da lugar a que se creen dos carpetas. Luego pegué a mano los archivos y tal. Quizás el problema derive de ahí. No lo sé. Yo ni papa de informática y estas cosas. :oops:

Ah, y luego estaría bien cambiar las fuentes de letra de algunos tooltips que sale marrón sobre marrón y mis vista envejecida te lo agradecería.
Imagen

Gracias. Un saludo.
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MiguelHQ
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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por MiguelHQ »

Gracias por el post.
Pues sigo sin entender porque os pasa eso. Pero si que tiene pinta de que no está bien instalado.
Prueba a borrar el cached file de units y models, en el GameData Folder.

edito: Borra tus directorios models y Units por completo y copia en su lugar los que he subido en el foro Ageod.
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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por xtraviz »

Si, nada. Seguro que algo hice mal. Probaré a reinstalar mejor. Que en manual es más probable que cometa nuevos errores.
Gracias. Un saludo.
Vik
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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por Vik »

Buenas, resulta que hace meses encontré un bug en el escenario de las guerras cántabras, que puse en el foro de ageod. Me dijeron que en el siguiente parche añadirían el fix. La cosa es , que mande un privado al tío en cuestión, porque de esto hace la de dios, para saber cuando van a sacar el siguiente parche. La respuesta fue, que no cree que saquen mas parches para el juego. Que intentara pasarme el hotfix.

Así que parece ser, por lo menos yo lo desconocía, que el AJE ya esta muerto.
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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por Schweijk »

biztor escribió:el AJE ya está muerto.
Eso parece. Franciscus ha acabado muy harto con todo lo que ha pasado con el juego, y además las ventas han estado por debajo de lo esperado. Es una lástima, porque es muy bueno y la época interesantísima. Le hacen falta algunos ajustes, para evitar batallas de aniquilamiento, impropias de aquellos tiempos, y afinar alguna cosilla, pero aun así quien se acerque a él no se arrepentirá.
"No sé lo que hay que hacer, esto no es una guerra".

Lord Kitchener

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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por Vik »

Schweijk escribió:
biztor escribió:el AJE ya está muerto.
Eso parece. Franciscus ha acabado muy harto con todo lo que ha pasado con el juego, y además las ventas han estado por debajo de lo esperado. Es una lástima, porque es muy bueno y la época interesantísima. Le hacen falta algunos ajustes, para evitar batallas de aniquilamiento, impropias de aquellos tiempos, y afinar alguna cosilla, pero aun así quien se acerque a él no se arrepentirá.
yo lo tengo claro, ultima vez que compro algo de Ageod.
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Nikel
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Re: Nuevos parches de AGEod

Mensaje por Nikel »

Para los interesados el parche 1.02 del WON ya es oficial:

http://ftp.matrixgames.com/pub/WarsOfNa ... e-v102.zip


Información detallada:

http://www.ageod-forum.com/showthread.p ... rsion-1-02!
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PON Public beta patch 1.04 May 24th

Mensaje por picaron »

PON Public beta patch 1.04 May 24th

Pues eso que hay un nuevo parchecito del PoN

El enlace

http://www.ageod-forum.com/showthread.p ... 4-May-24th

Poquitas cosas cambiadas

Fixes on the diplomacy screen
Franz Ferdinand assassination fixed


A.. Jugar y divertirse :Ok:
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