Desde luego. parece que los del marder no entendieron bien la órden esa de "quedarse y morir". Tienen muchas cosas que mejorar y temo que el motor del juego ya no permita ciertas mejoras.Viajero escribió:Bueno, si te lees a fondo la respuesta del que capturó las imágenes a comentarios simialres a los vuestros, dice que que él cree que fué bastante chiripa. Utilizó dos equipos d emorteros para intentar darle. El primero no lo consiguió y gastó toda su munición. Y el segundo equiop comenta que los impactos tuvieron lugar solo en los ultimos lanzamientos cuando la munción estaba ya acabandose. No sé. En cualquier caso lo de que la IA no decide moverlo hacia atrás o algo así si que es una pena.
Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Mentitas est iniquitas sibi. (La iniquidad se engañó a si misma).
Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Posiblemente, el manual salga mañana. Este mensaje es de ayer, de madrugada: I am preparing the Commonwealth Forces module manual for the web viewer right now, and will probably be able to release it tomorrow.
http://www.battlefront.com/community/sh ... 703&page=5
Aunq ese "will probably" ....
Por cierto, ¿qué pasará con las partidas en curso de nabla y campaña de Granfali?
Saludos
http://www.battlefront.com/community/sh ... 703&page=5
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Por cierto, ¿qué pasará con las partidas en curso de nabla y campaña de Granfali?
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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
ya esta el manual disponible
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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Q bien! Viajero, unos turnillos... Pero tampoco quedarnos hasta muy tarde no? Fijamos alguna hora, para q ninguno se quede esperando respuesta ? Saludos!
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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Bajando CMBN: Commonwealth Forces.
Disponible YA para todos los que hicieron la preorder.
En breve, para los demás.

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Escucha el podcast de PDL !
http://www.ivoox.com/escuchar-audios-pdl-wargames_al_4216917_1.html
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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Al ataaaaaaquerrrrr! Lo siento por el nabla pero me lo voy a bajar y a jugar yarrrr... CUidado con los ficheros de mod en z. Por seguridad, sacarlos de la carpeta del juego, instalar el CMCW y despues volver a meter el fichero z...Saludos!
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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
¿Quieres decir que saquemos esos ficheros antes de bajar el nuevo módulo... quizás es que los daña...?Vencini escribió:Al ataaaaaaquerrrrr! Lo siento por el nabla pero me lo voy a bajar y a jugar yarrrr... CUidado con los ficheros de mod en z. Por seguridad, sacarlos de la carpeta del juego, instalar el CMCW y despues volver a meter el fichero z...Saludos!
Gracias Vencini...
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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
¿Se sabe si habrá algún parche de actualización? 




Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Si te refiers a algún cambio? En el documento readme.text dentro del módulo viene esto:
Combat Mission Battle for Normandy v1.10 features/changes
* Soldiers make better use of demo charges against vehicles at close range.
* When vehicles bog down, it's now more likely to be temporary.
* Corrected a problem where gunners would sometimes aim too low and repeatedly hit intervening ground short of the target.
* Computer-player troops automatically take additional stored weapons and ammo with them when dismounting from vehicles.
* Halftrack gunners will "sit" when the vehicle buttons up.
* Dispersion pattern of mortar shells is more realistic.
* Dismount command may be given to multi-unit groups.
* In campaigns, units won't go into the next battle without a leader due to a previous casualty.
* Enemy mortars are a little easier to spot when they fire.
* Corrected a problem where frame rate could affect the cover offered by buildings.
* Vehicles are more likely to button up when they take a crew casualty.
* Computer player is more effective at breaching walls and bocage.
* It's more difficult to suppress the occupants of a bunker.
* Targeting an enemy unit by clicking its icon works properly when some LOS is blocked.
* Corrected a problem that caused deployed soldiers to move around too frequently, especially inside trenches and buildings.
* Corrected some problems with soldiers moving across narrow bridges.
* Corrected a problem that caused halftracks sometimes to refuse to move across wall breaches.
* Pre-battle intelligence icons don't slowly fade during setup.
* Scenarios load faster when 3D Texture Quality option is set to Balanced or any faster option. If you notice any decrease in visual quality, simply increase this option one level higher in quality.
* New editor feature lets you move flavor objects around more easily. In map preview, ALT-click on a flavor object (Option-click on the Mac) and the next map click will place the (previously) ALT-clicked object at the location of the second click.
* Single barbed wire units remember their facing in the editor.
* In the editor, when units are purchased they will try to set up by default inside friendly setup zones if the zones have already been created.
* Made changes that should reduce the occurrence of Out of Memory crashes.
* Allowed for the use of up to 4GB of RAM, dependent on the user's operating system and settings.
* Corrected a problem where units driving near ditches would bog too easily.
saludos
Combat Mission Battle for Normandy v1.10 features/changes
* Soldiers make better use of demo charges against vehicles at close range.
* When vehicles bog down, it's now more likely to be temporary.
* Corrected a problem where gunners would sometimes aim too low and repeatedly hit intervening ground short of the target.
* Computer-player troops automatically take additional stored weapons and ammo with them when dismounting from vehicles.
* Halftrack gunners will "sit" when the vehicle buttons up.
* Dispersion pattern of mortar shells is more realistic.
* Dismount command may be given to multi-unit groups.
* In campaigns, units won't go into the next battle without a leader due to a previous casualty.
* Enemy mortars are a little easier to spot when they fire.
* Corrected a problem where frame rate could affect the cover offered by buildings.
* Vehicles are more likely to button up when they take a crew casualty.
* Computer player is more effective at breaching walls and bocage.
* It's more difficult to suppress the occupants of a bunker.
* Targeting an enemy unit by clicking its icon works properly when some LOS is blocked.
* Corrected a problem that caused deployed soldiers to move around too frequently, especially inside trenches and buildings.
* Corrected some problems with soldiers moving across narrow bridges.
* Corrected a problem that caused halftracks sometimes to refuse to move across wall breaches.
* Pre-battle intelligence icons don't slowly fade during setup.
* Scenarios load faster when 3D Texture Quality option is set to Balanced or any faster option. If you notice any decrease in visual quality, simply increase this option one level higher in quality.
* New editor feature lets you move flavor objects around more easily. In map preview, ALT-click on a flavor object (Option-click on the Mac) and the next map click will place the (previously) ALT-clicked object at the location of the second click.
* Single barbed wire units remember their facing in the editor.
* In the editor, when units are purchased they will try to set up by default inside friendly setup zones if the zones have already been created.
* Made changes that should reduce the occurrence of Out of Memory crashes.
* Allowed for the use of up to 4GB of RAM, dependent on the user's operating system and settings.
* Corrected a problem where units driving near ditches would bog too easily.
saludos
"Si he visto más lejos, es porque estoy sentado sobre los hombros de gigantes". Bernard de Chartres.
Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Vencini escribió:Si te refiers a algún cambio? En el documento readme.text dentro del módulo viene esto:
Combat Mission Battle for Normandy v1.10 features/changes
* Soldiers make better use of demo charges against vehicles at close range.
* When vehicles bog down, it's now more likely to be temporary.
* Corrected a problem where gunners would sometimes aim too low and repeatedly hit intervening ground short of the target.
* Computer-player troops automatically take additional stored weapons and ammo with them when dismounting from vehicles.
* Halftrack gunners will "sit" when the vehicle buttons up.
* Dispersion pattern of mortar shells is more realistic.
* Dismount command may be given to multi-unit groups.
* In campaigns, units won't go into the next battle without a leader due to a previous casualty.
* Enemy mortars are a little easier to spot when they fire.
* Corrected a problem where frame rate could affect the cover offered by buildings.
* Vehicles are more likely to button up when they take a crew casualty.
* Computer player is more effective at breaching walls and bocage.
* It's more difficult to suppress the occupants of a bunker.
* Targeting an enemy unit by clicking its icon works properly when some LOS is blocked.
* Corrected a problem that caused deployed soldiers to move around too frequently, especially inside trenches and buildings.
* Corrected some problems with soldiers moving across narrow bridges.
* Corrected a problem that caused halftracks sometimes to refuse to move across wall breaches.
* Pre-battle intelligence icons don't slowly fade during setup.
* Scenarios load faster when 3D Texture Quality option is set to Balanced or any faster option. If you notice any decrease in visual quality, simply increase this option one level higher in quality.
* New editor feature lets you move flavor objects around more easily. In map preview, ALT-click on a flavor object (Option-click on the Mac) and the next map click will place the (previously) ALT-clicked object at the location of the second click.
* Single barbed wire units remember their facing in the editor.
* In the editor, when units are purchased they will try to set up by default inside friendly setup zones if the zones have already been created.
* Made changes that should reduce the occurrence of Out of Memory crashes.
* Allowed for the use of up to 4GB of RAM, dependent on the user's operating system and settings.
* Corrected a problem where units driving near ditches would bog too easily.
saludos
¿ Y de lo que no se puede salir de los búnkeres, nada, no hay nada



¿ Tampoco de búnkeres para cañones, como en el CM1 ?.
A ver si los que dominan el inglés quieren hacer el favor de notificarles estas cosas a los de BF.
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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Parece que si compras e instalas el CM:CW directamente se actualiza a la 1.10, ¿no?. Lo digo porque no he visto aún disponible el patch para los que no quieran comprar aún el módulo, y eso retrasaría hasta entonces las partidas en curso.

-
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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Yo no tengo acceso hasta esta tarde a los foros de battlefront así que si alguien puede y tiene ganas, que busque los procedimientos de actualización de partidas a medias que haya por ahí, parches y demás y ponga los links y posibles problemas que se puedan advertir.
Gracias.
Gracias.
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- Adelscott
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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Von Voit escribió:
¿ Y de lo que no se puede salir de los búnkeres, nada, no hay nada![]()
![]()
!
¿ Tampoco de búnkeres para cañones, como en el CM1 ?.
A ver si los que dominan el inglés quieren hacer el favor de notificarles estas cosas a los de BF.
Steve dice básicamente que están puliendo el juego antes que mejorarlo (mejorarlo no es pulirlo, es implementar cosas como el armor cover arc y cosas así), y que el 1.10 no es el último patch que veremos para el CM:BN. Paciencia pequeño saltamontesSteve el de batelfron escribió:We are forced into a position of either scaling back on the features, which in turn reduces the rough edges, or pushing forward and dealing with the rough edges as much as we can when we can.
Remember, Version 1.10 is not the last fix you'll see for CM:BN. You get to enjoy these improvements now while we work on more. When we have enough accumulated to warrant the effort of a patch (which is a BIG time consuming process) we'll release it.
Steve


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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
Entonces ¿habrá problemas entre los jugadores con la v1.01 y la v1.10? 




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Re: Anunciada la ampliacion del CMBN COMMONWEALTH FORCES
El 1.10 estará disponible en breve... espero. Hasta entonces, cuando los que no vayan a comprar el Commonwealth puedan descargarse el patch, será, versiones incompatibles (como otras veces, vamos).Iberalc escribió:Entonces ¿habrá problemas entre los jugadores con la v1.01 y la v1.10?
